ΓΛΩΣΣΑ Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ "ΤΟ ΓΡΑΜΜΑ Π,π"

Περιγραφή

Διδασκαλία του γράμματος "Π, π". Σύγχρονη μέσω webex και ασύγχρονη, eclass, διδασκαλία.

Διδασκαλία του γράμματος: γραφή, ανάγνωση, εξάσκηση, ανατροφοδότηση.
Φάση 1η: α) Ευαισθητοποίηση στο θέμα β) Ανακάλυψη του γράμματος-στόχου γ) Ορθή φορά γραφής
Φάση 2η: α) Εξάσκηση στην αναγνώριση και την ορθή γραφή του γράμματος β) Καλλιέργεια φωνολογικής επίγνωσης γ) Καλλιέργεια μορφολογικής επίγνωσης δ) Ορθογραφία
Φάση 3η: α) Ανάγνωση β) Γραφή λέξεων ή πρότασης γ) Συζήτηση
Φάση 4η: Αξιολόγηση-ανατροφοδότηση

Ενότητες

Το σενάριο παρουσιάζει την πρότυπη διδασκαλία του γράμματος "Π, π" με στόχο οι μαθητές να κατακτήσουν τη γραφή και την ανάγνωσή του μέσα σε διαφορετικά συλλαβικά περιβάλλοντα. Οι δραστηριότητες αφορούν στα στάδια σύγχρονης και ασύγχρονης διδασκαλίας. Οι μαθητές, με επιλεγμένες δραστηριότητες, ασκούνται στην προφορική περιγραφή αντικειμένων, καθώς και να εντοπίζουν το φώνημα-γράφημα σε λέξεις και κείμενα. Σχεδιάστηκε με βάση τις αρχές και τους στόχους  του Προγράμματος Σπουδών και δόθηκε έμφαση στη μαθησιακή διαδικασία, στα γνωστικά εργαλεία, στην αλληλεπίδραση και το κοινωνικό περιβάλλον. Στόχευση η αυτενέργεια των παιδιών, η ανακαλυπτική μάθηση και η καλλιέργεια της φαντασίας τους.

Οι μαθητές ενημερώνονται και ευαισθητοποιούνται σχετικά με το θέμα που θα διδαχθούν με την προβολή σχετικού βίντεο.

Ανακαλύπτουν το γράμμα-στόχο.

Παρακολουθούν βίντεο με την ορθή φορά γραφής του.

Συνδυάζουν φθόγγους για να δημιουργήσουν συλλαβές.

Κάνουν προφορική εξάσκηση.

Οι μαθητές εξασκούνται στην αναγνώριση και την ορθή γραφή του γράμματος.

Αποκτούν φωνολογική και μορφολογική επίγνωση.

Αποκτούν δεξιότητες ορθής γραφής.

Ο στόχος της διδακτικής ενότητας είναι να αποκτήσουν οι μαθητές μεταγνωστικές δεξιότητες ανάγνωσης, γραφής και παραγωγής λόγου, ενσωματώνοντας απλούς γραμματικούς κανόνες στο σχηματισμό λέξεων και προτάσεων.   

Αξιολογούν την διδασκαλία και διατυπώνουν προτάσεις για τη βελτίωσή της.

Οι μαθητές ολοκληρώνουν, ασύγχρονα, ασκήσεις εμπέδωσης της γνώσης που απέκτησαν. 

Δέχονται τις παρατηρήσεις και  την ενθάρρυνση του δασκάλου και παίρνουν ανατροφοδότηση.

Ο δάσκαλος, επίσης, ανατροφοδοτείται αξιολογώντας την πορεία και το βαθμό επίτευξης των στόχων της διδασκαλίας του. 

Ημερολόγιο

Ανακοινώσεις