Ερώτηση 1 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Ας υποθέσουμε ότι εκτελούμε στο εργαστήριο το παρακάτω πείραμα:

Δίνουμε σε έναν μαθητή/-τρια να κρατήσει ένα τροχό ποδηλάτου και του ζητάμε να στρέψει τον άξονα του τροχού κατά 180ο όταν αρχικά ο τροχός είναι ακίνητος και στη συνέχεια όταν ο τροχός περιστρέφεται.

Πότε πιστεύετε ότι είναι πιο εύκολο να περιστρέψει τον άξονα του τροχού ο συμμαθητής σας;

Ερώτηση 2 (Συμπλήρωση Κενών (Χαλαρή Ταυτοποίηση) — 1 βαθμός) 

Παρακολουθείστε με προσοχή το πείραμα στο παρακάτω video:

και ελέγξτε την ορθότητα της πρόβλεψή σας στην προηγούμενη ερώτηση.

 

Επαληθεύτηκε η πρόβλεψή σας;
Απάντηση:

Ερώτηση 3 (Ελεύθερου Κειμένου — 1 βαθμός) 

Μπορεί η παραπάνω απάντησή σας να εξηγήσει γιατί κάποιοι τολμηροί μπορούν και οδηγούν το ποδήλατό τους χωρίς να κρατούν το τιμόνι και παρόλα αυτά το ποδήλατό τους να παραμένει σε ευθεία κίνηση;

Ερώτηση 4 (Πολλαπλής Επιλογής (Μοναδική Απάντηση) — 1 βαθμός) 

Γιατί ο μαθητής περιστρέφεται κι ο ίδιος κάθε φορά που επιχειρεί να στρέψει τον άξονα του περιστρεφόμενου τροχού;

Ερώτηση 5 (Συμπλήρωση Κενών (Χαλαρή Ταυτοποίηση) — 1 βαθμός) 

Απαντήστε στην παρακάτω ερώτηση:

Πόση ήταν η αρχική στροφορμή του μαθητή και πoια μαθηματική σχέση συνδέει τα διανύσματα των στροφορμών του τροχού L1 και L2 με την τελική στροφορμή LM του μαθητή αφού αυτός περιστρέψει τον άξονα του τροχού;

Η αρχική στροφορμή του μαθητή είναι .
Η σχέση μεταξύ των διανυσμάτων L1, L2 και LΜ είναι: LΜ = L1 L2

Ερώτηση 6 (Ελεύθερου Κειμένου — 1 βαθμός) 

Με τη βοήθεια των συμπερασμάτων σας από το παραπάνω πείραμα

εξηγείστε το πώς μπορούν οι γάτες, ανεξάρτητα από τον τρόπο με τον οποίο πέφτουν από ένα μεγάλο ύψος, και καταφέρνουν να προσγειώνονται στο έδαφος πάντα με τα πόδια τους. Πόσο χρήσιμη τους είναι τελικά η ουρά τους;