T4E_Πρακτική εφαρμογή_Κώστας Χαρίτος
Ενότητες
Στο μάθημα αυτό θα μελετήσουμε μια συνηθισμένη δραστηριότητα ενός χημικού στο εργαστήριο, δηλαδή την αραίωση ενός διαλύματος.
1η φάση - Ασύγχρονη |
|
Αφόρμηση 1 Αναζητήστε στην κουζίνα ή στο ψυγείο του σπιτιού σας κάποιο τρόφιμο και βγάλτε μια φωτογραφία με τη σύστασή του. Ανεβάστε τη φωτογραφία στη σχετική εργασία που ακολουθεί (5 λεπτα) (εργαλείο: εργασίες-eclass) |
|
Ετικέτα με περιεκτικότητες Ανεβάστε εδώ τη φωτογραφία της ετικέτας |
|
Αφόρμηση 2. (Ενναλακτικά της αφόρμησης 1, με διερεύνηση προυπαρχουσών ιδεών) Παρατηρήστε την εικόνα. Ο φαρμακοποιός είπε στον πατέρα να προσθέσει νερό μέχρι τη χαραγή, αλλά αυτός πρόσθεσε μέχρι το χείλος. Πώς επηρέαζει αυτό την ποσότητα του φαρμάκου που παίρνει το παιδί κάθε φορά; Απαντήστε στην άσκηση που ακολουθεί: (5 λεπτά) (εργαλείο: ασκήσεις-eclass)
|
|
Αραίωση αντιβίωσης | |
Ανάκληση προηγούμενων γνώσεων Ένα διάλυμα γράφει στην ετικέτα "ΝαΟΗ 1Μ". Απαντήστε στην επόμενη άσκηση σχετικά με το τι σημαίνει αυτή η πληροφορία. (3 λεπτά) (εργαλείο: ασκήσεις-eclass) |
|
Συγκέντρωση | |
Πριν το μάθημα στη σύγχρονη διδασκαλία κατεβάστε στον υπολογιστή σας το σχετικό φύλλο εργασίας που ακολουθεί. (διάρκεια 1 λεπτό) (εργαλείο: έγγραφα-eclass) |
|
Φύλλο εργασίας αραίωση | |
Διδακτικοί στόχοι (Γνωστικοί) α) Να διακρίνεις τα μεγέθη που μεταβάλλονται κατά την αραίωση ενός διαλύματος β) Να εφαρμόζεις τον τύπο της αραίωσης (Δεξιότητες - Στάσεις) γ) Να χειρίζεσαι μία προσομοίωση δ) Να εργάζεσαι εφαρμόζοντας μία επιστημονική μεθοδολογία ε) Να συνεργάζεσαι σε μία ομάδα
|
|
2η φάση - Σύγχρονη (Δραστηριότητες Μάθησης, Υποστήριξη, Δράση/Εξάσκηση) |
|
Διαβάστε τις ερωτήσεις 1,2,3 της 1ης δραστηριότητας του φύλλου εργασίας και ύστερα απαντήστε στο poll που θα δημιουργήσει ο εκαπιδευτικός, γι' αυτές τις τρεις ερωτήσεις (διάρκεια 10 λεπτά) (εργαλείο: poll- webex) [στόχοι α, δ] |
|
Επιλέξτε τον ακόλουθο σύνδεσμο για να ενεργοποίησετε μια προσομοίωση με την οποία θα δουλέψουμε το φύλλο εργασίας στην αραίωση διαλυμάτων (εργαλείο: σύνδεσμοι-eclass) |
|
Συγκέντρωση διαλύματος | |
Περιηγηθείτε για 2-3 λεπτά στο περιβάλλον της προσομοίωσης εκτελώντας τις ενέργειες που περιγράφονται στο παρακάτω Σχήμα για να εξοικειωθείτε με τo περιβάλλον της προσομοίωσης (διάρκεια 5 λεπτά) (εργαλείο: εξωτερικός σύνδεσμος - phet) [στόχος γ] |
|
Στις ομάδες σας, εκτελέστε τις δραστηριότητες 2 και 3 του φύλλου εργασίας (διάρκεια 20 λεπτά) (εργαλείο: breaking sessions- webex) [στόχοι α,β,γ,δ,ε] |
|
3η φάση - Ασύγχρονη |
|
Μελετήστε από το σχολικό βιβλίο τη θεωρία του μαθήματος που κάναμε στην αραίωση. (διάρκεια 10 λεπτά) (εργαλείο: σύνδεσμοι - eclass) |
|
Θεωρία σχολικού βιβλίου για την αραίωση | |
Αν θέλεις να δεις συνοπτικά τι κάναμε στο μάθημα μπορείς να παρακολουθήσεις την παρουσίαση που ακολουθεί (προαιρετικο- 2 λεπτα) (εργαλείο - έγγραφα - eclass) |
|
Αραίωση διαλύματος | |
Κάνε την ακόλουθη άσκηση που αφορά στο μάθημα που κάναμε για την αραίωση διαλύματος (5 λεπτά) (εργαλείο: ασκήσεις e-class) (στόχος α) |
|
Αραίωση αυτοαξιολόγηση | |
Απάντησε στο τετράδιο σου την άσκηση 62 του βιβλίου σου και ανέβασε την απάντηση ως αρχείο pdf στην εργασία που ακολουθεί (5 λεπτά) (εργαλείο: εργασίες e-class) (στόχος β) |
|
Ασκήσεις στην αραίωση Ανέβασε τη λύση της άσκησης 62 |
|
Συζητήστε με την ομάδα σας προσπαθώντας να βρείτε ένα φαινόμενο από την καθημερινή ζωή στο οποίο αραιώνετε κάποιο διάλυμα. Ύστερα γράψτε στη σχετική συζήτηση το φαινόμενο που βρήκατε και για ποιο λόγο χρειάζεται η αραίωση σε αυτήν την περίπτωση( προαιρετικά - διάρκεια 20 λεπτά) (εργαλεία: ομάδες χρηστών και συζητήσεις- eclass [στόχος ε] |
|
Συζήτηση για την αραίωση | |
O παρακτάτω δσυνδεσμος παραπεμπε
|
|
Συγκέντρωση διαλύματος | |
Δείτε ένα βίντεο για την αραίωση:
|