Α1.3 Η χρήση των χαρτών στην καθημερινή ζωή
από 01-06-2023 έως 15-09-2023

Η παράγραφος αυτή στοχεύει στο να αναπτύξετε ικανότητες βασικής ανάγνωσης χαρτών.

Βασίζεται στη διδασκαλία της βασικής αναγνώρισης των τμημάτων ενός χάρτη, της διαδικασίας αποκωδικοποίησης των συμβόλων του και της ενίσχυσης της αντίληψης του προσανατολισμού στο χώρο. Επίσης θα διδαχθείτε τη μεθοδολογία υπολογισμού της απόστασης στο πεδίο μέσω της μέτρησης της απόστασης επί του χάρτη.

Βάσει αυτών, μετά το πέρας του μαθήματος της παραγράφου, θα μπορείτε να διαβάσετε και να χρησιμοποιήσετε ένα χάρτη, προκειμένου να προγραμματίσετε και να πραγματοποιήσετε ένα ταξίδι.

Είναι από τα βασικά τμήματα της ύλης του μαθήματος της Γεωλογίας - Γεωγραφίας της Α' Γυμνασίου και ανήκει στην «Ενότητα Α' Χάρτες».


Εδώ είναι ο σύνδεσμος για την παράγραφο στην ηλεκτρονική έκδοση του Βιβλίου Μαθητή.

Εδώ είναι ο σύνδεσμος για το «Kεφάλαιο 5ο Προσανατολισμός» του βιβλίου μαθητή της Πέμπτης Δημοτικού, για να θυμηθείτε κάποιες βασικές έννοιες που θα χρησιμοποιήσουμε στο μάθημα.

Προσανατολισμός με την πυξίδα και τον χάρτη

Άσκηση για τη χρήση της πυξίδας. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να εξασκηθείτε στον προσανατολισμό, χρησιμοποιώντας πυξίδα και χάρτη. Πιο αναλυτικά, το μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνει μια σύντομη παρουσίαση των μερών της πυξίδας, μια αεροφωτογραφία της ευρύτερης περιοχής του Αρκαλοχωρίου Ηρακλείου, καθώς και αναλυτικές οδηγίες.

 

 

Υπολογίζοντας αποστάσεις υπό κλίμακα

Ασκήσεις με πληροφοριακό υλικό και εργαλεία για τον υπολογισμό αποστάσεων σε χάρτη. Στόχος του μαθησιακού αντικειμένου είναι να εξοικειωθείτε με τον τρόπο μέτρησης αποστάσεων σε χάρτη υπό κλίμακα. Το μαθησιακό αντικείμενο περιλαμβάνει πληροφορίες για την κλίμακα και τον τρόπο υπολογισμού της απόστασης. Δίνεται, επίσης, ο χάρτης μιας περιοχής της Θεσσαλίας και προτείνονται ασκήσεις για τον υπολογισμό συγκεκριμένων διαδρομών. Προκειμένου να γίνουν οι ζητούμενοι υπολογισμοί, μπορούν να αξιοποιηθούν δύο εργαλεία και συγκεκριμένα ένας χάρακας και μια αριθμομηχανή. Στη συνέχεια, για μεγαλύτερη εξάσκηση, προτείνεται να περιγράψετε τις ίδιες διαδρομές, χρησιμοποιώντας τα σημεία του ορίζοντα (σχετική θέση), καθώς και να αξιοποιήσετε τα κινητά σημάδια, για να ορίσετε τις δικές σας διαδρομές.

 

 

Εργασία αξιολόγησης.