Quiz : " Πριν το Master Chef " Από εδώ ξεκινάτε την προετοιμασία σας για το μάθημα στη webex. |
|
Πείραμα : Η ώρα του Master Chef | |
Quiz: "Μετά το Master Chef" Μέχρι εδώ πρέπει να έχετε πετύχει τον στόχο Γ1 και Β2. |
|
Στόχοι στο μάθημα "Αντιδράσεις Διπλής Αντικατάστασης" | |
Η Διπλή Αντικατάσταση σε 6 min Εδώ προσεγγίζετε τους στόχους Α1, Α3 και Α6. |
|
Παρατηρώντας σχηματισμό ιζημάτων, αερίων σε αντιδράσεις διπλής αντικατάστασης για 4 min Εδώ προσεγγίζετε τον στόχο Α3 και Α4 |
|
Απορίες ή/και Σχόλια στις Αντιδράσεις Διπλής Αντικατάστασης Εδώ διατυπώνετε απορίες που αφορούν όλους τους στόχους και αλληλεπιδράτε που είναι ο ζητούμενος στόχος Γ2. Με τις Συζητήσεις ολοκληρώνεται η προετοιμασία σας για την 1η ώρα του σύγχρονου μαθήματος. |
|
Προϋποθέσεις Αντιδράσεων Διπλής Αντικατάστασης; | |
Ίζημα | |
Άσκηση Νο1: Αντιδράσεις Διπλής Αντικατάστασης Με την άσκηση αυτή διαπιστώνετε εάν εχετε κατανοήσει τους στόχους Α1, Α2, Α3 σε θεωρητικό επίπεδο. Με αυτήν ελέγχετε την θεωρητική εμπέδωση μετά το 1ο μαθημα στη webex. |
|
Εργασία Νο1 Να μεταφέρετε τη μια κάτω από την άλλη, τις 4 πρώτες χημικές εξισώσεις της αριστερής στήλης και τις 4 πρώτες χημικές εξισώσεις της δεξιάς στήλης από την άσκηση 58 σελ. 118 του σχολικού σας βιβλίου στο Τετράδιο της Χημείας. Αφήστε κάτω από κάθε χημική εξίσωση 3 γραμμές κενό. 1) Να εξετάσετε εάν πρόκειται για αντιδράσεις απλής ή διπλής αντικατάστασης και να γράψετε κάτω από κάθε χημική εξίσωση μια τεκμηρίωση. 2) Να γράψετε τα υποτιθέμενα προϊόντα και να εξετάσετε εάν είναι πραγματοποιήσιμες οι αντιδράσεις τεκμηριώνοντας με τον κατάλληλο συμβολισμό στα προϊόντα. 3) Να σημειώσετε τους αριθμούς οξείδωσης σε κάθε στοιχείο στα αντιδρώντα και τα προϊόντα και να συμπεράνετε εάν διαπιστώνετε μεταβολή στον αριθμό οξείδωσης των στοιχείων. Αγνοείστε τις φυσικές καταστάσεις των αντιδρώντων. Να ανεβάσετε την εργασία σας ως φωτογραφία εδώ. Ολοκληρώνοντας την εργασία αυτή σωστά, έχετε εμπεδώσει εξ ολοκλήρου τους στόχους Α1 και Α2 και το μεγαλύτερο μέρος από τον στόχο Α3.
|
|
Προσομοίωση αντιδράσεων Απλής και Διπλής Αντικατάστασης από AACT Εδώ μπορείς να εξασκηθείς για να εμπεδώσεις τους στόχους Α1, Α2, Α3, Α4, Α5, Α6 και Β1. |
|
Εφαρμογή από Φωτόδεντρο για Εξάσκηση Εδώ εξασκείστε και προσεγγίζετε τον στόχο Α3 και Β1. |
|
Εργασία Νο 2 1) Να κάνετε δοκιμές με όλους τους δυνατούς συνδυασμούς αντιδράσεων με τα 3 διαλύματα που σας δίνονται στην εφαρμογή που θα βρείτε στο Φωτόδεντρο στον παρακάτω σύνδεσμο και να καταγράψετε τις χημικές εξισώσεις όλων των δυνατών συνδυασμών. 2) Να αιτιολογήσετε είτε αν γίνονται είτε όχι γιατί συμβαίνει αυτό. 3) Σε αυτές τις αντιδράσεις που πραγματοποιούνται να προβλέψετε την κατηγορία ενώσεων των προϊόντων. 4) Να ολοκληρώσετε τις χημικές εξισώσεις των αντιδράσεων που πραγματοποιούνται με γραφή των προϊόντων και ισοστάθμιση μάζας. Όταν ολοκληρώσετε την εργασία αυτή σωστά, τότε θα έχετε εμπεδώσει τους στόχους Α3, Α5, A6 και Β1 που έχουμε θέσει. http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/10475
|
|
Εργασία Νο 3 Να μπορείς χρησιμοποιώντας την προσομοίωση https://teachchemistry.org/classroom-resources/predicting-products-simulation να ξεχωρίζεις τις αντιδράσεις διπλής αντικατάστασης από της απλής, να προβλέπεις σωστά τα προϊόντα, στις σωστές φυσικές τους καταστάσεις και να επιλέγεις τους σωστούς συντελεστές της κάθε χημικής εξίσωσης. Ανοίγεις την προσομοίωση και σε κάθε στάδιό της κάνεις διαδοχικά printScreen τα οποία επικολλάς σε ένα word. Αυτό συνιστά την εργασία σου την οποία θα υποβάλλεις εδώ. Εδώ ελέγχεις την κατάκτηση των στόχων Α1, Α2, Α3, Α4, Α5, Α6 και Β1. |
|
Εργασία Νο 4 Να κατασκευάσεις το δικό σου αναβράζον δισκίο ακολουθώντας τα βήματα που περιγράφονται στο παρακάτω βίντεο: https://www.youtube.com/watch?v=E8mzLTDBGc0 Να φωτογραφήσεις τα σημαντικά στάδια στην εργασία σου χωρίς να φαίνονται πρόσωπα, να επικολλήσεις τις φωτογραφίες σε ένα word και να υποβάλλεις την εργασία σου εδώ. Με αυτή την εργασία ελέγχεις αν πέτυχες τους στόχους Β2 και Β3.
|
|
Προτάσεις για βελτίωση του μαθήματος Αντιδράσεις Διπλής Αντικατάστασης Έχοντας ολοκληρώσει σχεδόν όλη την πορεία του μαθήματος θα ήθελα τη γνώμη σας για την πορεία του μαθήματος (Εντυπώσεις, σημεία που δυσκολευτήκατε, χρονοπρογραμματισμός, προτάσεις βελτίωσης, διορθώσεις, αλλαγές, βαθμός εμπέδωσης της ύλης κ.ά) Με αυτήν την εργασία συντελείτε στην πραγματοποίηση του Γ2 στόχου. |
3.5.Β1) Αντιδράσεις Διπλής Αντικατάστασης